Niezbędna wiedza do życia

Byle jakiego życia ;)

admin 24.09.2020

Zdrowa kuchnia

Polecane: gdzie kupić misia szumiącego?

Natknąłem się na ten przepis w książce o zdrowej kuchni. Mało znanym faktem jest, że wprowadzenie obcej przyprawy do potrawy może zmienić jej smak, wzmocnić jej właściwości lub obniżyć jej wartość. Na przykład w naczyniu zwanym emet dodanie jednej kropli nasion rozmarynu lub tymianku ma ogromny wpływ na jego wygląd. Wydobywa jej świeżość, dodaje jej smaku, równomierniej rozprowadza aromaty i lepiej je konserwuje.

To nie jest dobra wiadomość, ale co czwarty Polak powinien być zainteresowany treścią tego artykułu. Okazuje się, że aż 25 proc. Naszego społeczeństwa ma nadwagę lub otyłość. Jesteśmy piątym najbardziej otyłym krajem w Europie i dzieli nas tylko trzy punkty procentowe od wiodącej Wielkiej Brytanii.

Jeśli jedna czwarta Polaków ma problem ze zbędnymi kilogramami, co w takiej sytuacji zrobić? Oczywiście podejmij kroki, aby to zmienić. Konieczna będzie wizyta u dietetyka lub trenera personalnego, który zaplanuje odpowiednią dietę oraz zestaw regularnych ćwiczeń fizycznych.

Na dobry początek możesz zacząć walczyć z nadwagą samodzielnie - np. Wybierając jedną z wielu diet, których receptury można znaleźć w Internecie. Pierwsze sukcesy, kilogram lub dwa po tygodniu, mogą pozytywnie zainspirować nas do dalszej walki o lepsze zdrowie i komfort życia dzięki mniejszej wadze.

Patrząc na różne rodzaje diet odchudzających, można znaleźć rozwiązania krótko- i krótkoterminowe. Jeśli nie mamy za dużo czasu i zależy nam na szybkich efektach, dieta kopenhaska może być skutecznym wyborem. To metoda, która od lat budzi kontrowersje.

Jedno jest pewne, diety nie mogą stosować osoby starsze, chorzy, dzieci i kobiety w ciąży. Reszta grupy może śmiało sprawdzić swoje siły w tej metodzie. Dieta kopenhaska trwa tylko trzynaście dni. W tak ograniczonym czasie możemy schudnąć nawet do dziesięciu kilogramów. Zdaniem twórców tej metody dieta skutecznie przyspiesza metabolizm i zmusza nasz organizm do lepszego trawienia.

Metoda kopenhaska to tylko trzy posiłki dziennie. Ważną kwestią jest przestrzeganie wszystkich zasad, dieta nie może być w żaden sposób modyfikowana. Na każdy dzień mamy inne menu i musimy się go ściśle trzymać. Przykładowe śniadanie jest proste i zdrowe: jajecznica z boczkiem. Na obiad jesz dwa jajka na twardo, a na obiad duszoną rybę z sałatą. Jak widać menu jest bardzo surowe.

Taka dieta to dobry sposób, jeśli chcemy poprawić sylwetkę, bo zbliża się ślub, czy długo wyczekiwana wycieczka na plażę. Jeśli jednak chcemy poważnie i długoterminowo myśleć o odchudzaniu, konieczne będzie zastosowanie bardziej długofalowych metod, które zasugeruje dietetyk. Jednocześnie nie muszą być tak restrykcyjne jak dieta kopenhaska.

Chciałabym zaproponować zdrowe i smaczne receptury koktajli proteinowych, idealne dla osób odchudzających się i chcących dostarczyć swojemu organizmowi zdrowych składników odżywczych. Koktajle zawierają dużą ilość pełnowartościowego białka i mogą być również stosowane przy budowaniu beztłuszczowej masy mięśniowej przez osoby uczęszczające na siłownię.

Nie każdego stać na zakup odżywek białkowych w sklepie, dlatego powstał ten artykuł. Potrzebujemy blendera, kilku składników i trochę chęci. Wymieszaj wszystkie składniki, aż do uzyskania jednorodnej konsystencji. Najlepiej smakują bezpośrednio po przygotowaniu. Dodając kostki lodu, otrzymujesz idealny posiłek na upalne dni. Możesz dowolnie modyfikować receptury, dodając ulubione owoce - nie bój się eksperymentować!

Pokarmy bogate w białko, które można wykorzystać w koktajlach: białko jaja, płatki owsiane, jogurt grecki, orzechy, migdały, pestki dyni, brokuły, groszek, awokado, soki owocowe.

Koktajl proteinowy z owocami:

Składniki: 6 białek, 1 szklanka ulubionych świeżych lub mrożonych owoców: np. sol. truskawki lub jagody, 1 szklanka chudego mleka

Ćwiczenia mogą zwiększyć ilość pewnych struktur białkowych, które pełnią rolę transporterów tłuszczu. Zwiększona aktywność transporterów pomaga doprowadzić tłuszcz do miejsca w komórce, gdzie jest utleniany w podobny sposób jak karnityna.

Często mówi się, że ćwiczenia nie spalają ani tłuszczu, ani zbyt wielu kalorii. Wiele osób narzeka, że ​​mimo ciężkiej pracy na siłowni i przenoszenia ciężkich ładunków nie udaje im się stracić zbędnej tkanki tłuszczowej. Twierdzą, że przestrzegają diety i prowadzą aktywny tryb życia, a kilogramy nie zmniejszają się, nie zmniejszają się. Ponieważ kilogram tłuszczu to około 3500 kalorii, wydaje się, że ćwiczenia są mniej ważne niż ograniczanie ilości tłuszczu w posiłkach. Nawet intensywny trening z elementami aerobowymi nie będzie w stanie spalić 3500 kalorii.

Polecane: omegatrade

Polecane: czyszczenie fug sodą i octem

Tagi: otyłość, aktywność, zdrowa dieta,